Rahasia yang tidak pernah diungkap

POSTED ON: Tuesday 28 April 2015 @ 21:44 | 0 comments






Larian laju menghukum aku,
Dalam larian yang padu itu aku tinggalkan nota-nota dan sebilah pisau untuk kau bertahan.
Nafas yang tersekat itu aku biarkan;
Membiarkan kelelahan aku,terus dirahmatiNya.

Kelelahan itu dimamah perasaan yang terlalu ingin mencuba;
Melukakan aku.
Menggigil satu badan.
Jahanam yang pernah menimpa aku 8 tahun lepas kembali menghukum aku;--
Dadah,kematian 2 orang yang aku hargai.
Tuhan,
Aku tidak bisa belajar dari kesalahan aku,
Aku masih tidak mampu mengungkap rahasia itu kepada Yaya,
Aku tidak kuat untuk membuka mulut,menceritakan segalanya.
Aku tidak mahu dilihat sebagai simpati;
Simpati hati yang mati,

Apakah kau hanya menghukum aku?
Apakah kau tidak mendengar doa-doaku?
Maaf Tuhan,jika aku menanyakan ini kepadaMu seperti mana aku pernah mendoakan diminta menghantar seseorang wanita yang bisa mengembalikan hidupku;Ya, kau menghantar Yaya dalam hidup aku.
Aku gembira,hanya lafaz syukur disetiap bibirku.
Apakah kini Kau menghantar ujian kepada Yaya;
Bukan aku.
Yaya seorang yang lemah.
Bisa menghancurkan dirinya,sedangkan ini semua kesalahan aku.

Maaf Tuhan,jika aku bertanyakan;
Apakah dugaan ini memberi aku kekuatan?
Terima Kasih Tuhan.
Aku tidak pernah meninggalkan Yaya dalam kesedihan mahupun kegembiraan.
Meskipun pagi itu buat aku hilang segala rasa,aku masih kuat,aku masih bisa mendoakan dan mengalah untuk kesenangan Yaya.
Terima kasih Tuhan mengajar aku jadi matang.

Larian padu aku,aku tersungkur.
Tetapi,
Aku mengharapkan Yaya gumbira.
Tenang.
Dan tidak mengikut perasaan yang hanya secubit rasa.
Aku dan Yaya punyai cerita yang sama;
Berlainan latar,skrip dan plot.
Hanya Kamu yang mengerti.

Tuhan,
Terima kasih ajar aku jadi kuat.
Aku mengambil keputusan tidak mengikut perasaan (meninggalkannya)
Aku kekal tersenyum untuk Yaya.
Terima Kasih memberi aku Yaya dan Cinta.
Moga kau sentiasa mengingati Yaya mengenai Cinta yang aku luah kepadaMu kepada Yaya agar Yaya tidak pernah berubah hati.

Aku tidak akan menyakitinya,
walaupun setitis air mata.

Tuhan, kau yakinkan Yaya bahwa cinta aku kepada Yaya adalah datang dariMu.
Tuhan, kau bukalah pintu hati Yaya untuk aku.
Maaf Yaya, jika aku tidak pernah meluah ini kepadamu,sakitnya hati pagi itu;
Aku tidak pernah kalah, aku terlalu cintakan Yaya.

Terima kasih Tuhan.

Terima Kasih Yaya (moga kau sentiasa memilih aku dan yakin cinta aku lebih dari orang lain yang memberikanmu 'cinta')

Yaya, Moga nota ini bisa mengubah Yaya dan menetapkan pada hati Yaya hanya aku dalam cinta yang real.
Seorang.
Hanya Aku.


-Zhafeyya-

← Older / ♥ back up ♥ / Newer →
Zhafeyyaa..