Lukisan transaksi kau.

POSTED ON: Monday 30 March 2015 @ 03:30 | 0 comments

Jam 1230 Malam,celaka apa entah aku tak tidur lagi;--
Aku pandang buku lukisan-yang kau lukis Dan Bagi kat aku.
Aku tenung penuh perhatian,
Buku lukisan kau mula terapung dari fikiran akal aku,
Segalanya terapung termasuk rindu-rindu aku ter hadap kau;--
Bau bauan kau,buku buku puisi Charles bukowsi mula bersuara ketawakan aku.
Lipas menjadi gergasi --
Potret kau mula mencekik aku Dan menekan aku;--
Tercampak aku dalam gaung,
G
E
L
A
P
Di ruang gelap itu penuh dengan lukisan lukisan kau; puisi tentang ikan paus yg aku selalu tulis.
Sepatutnya aku dah mampu jadi normal mcm lelaki lain --
Aku tak patut jadi penulis.
Aku tak patut cakap kat kau "lagi 3 tahun aku ada buku sendiri"
Aku Cuba sentuh lukisan bunga camelia jeponicca yang kau lukis;
Didalam Itu,diri kamu yang pernah aku cium saat hujan beromen bumi.

-Zhfrn-


← Older / ♥ back up ♥ / Newer →
Zhafeyyaa..