CERITA RINGKAS EYYA

POSTED ON: Wednesday 7 December 2011 @ 08:29 | 0 comments

hye semua.. dah lame tak update blog.. lame ke ?? entah larh ape2 je yea.. hehe =) mia ade buat satu cerita.. nak baca tak ?? cerita nya panjang tapi mia pendekkan supaya korang semua tak penat sangat nak bace.. ye ke tak penat ?? hehe =p mia buat buku macam novel lah tapi takkan korang nak bace panjang2 kat sini kan.. dah.dah.. jngan membebel jom baca cerita ny.. hope korang enjoy bace..

boy: hai awak 
girl: hai
boy: boleh berkenalan tak ?
girl: boleh je. siapa nama ni ?
boy: oh nama saya aiman
girl: aiman ! saya qistina. tapi kawan2 panggil qiss 
boy: oh.. qistina? sedap nama awak..

berborak larh antara qistina dengan aiman.. tanya itu tanya ini dan bla bla bla.. camtu lah orang baru first time berkenalan.. korang pun mesty cam ny jugak kan. betol tak ?

boy: hai sayang
girl: ye sayang
boy: sayang buat apa tu ? dah makan belum ?
girl: tengok tv je. belum makan lagilah sayang
boy: kenapa tak makan lagi. nanti sakit macam mane. siapa susah ?
girl: saya tahu. nanti saya makan ye. sayang jangan risau lah

mesej itu mesej ini. macam tu lah kalau dah couple. MACAM2 !! tapi seronok kan sebab si DIA perihatin kat kita sorang je.. betol kan ??

girl: awak sayang saya tak ?
boy: sayang
girl: sayang yang macam mane tu ?
boy: lebih dari segalanya. kalau melibatkan nyawa saya sekali pun saya sanggup.
girl: *tersenyum* sampai macam tu sekali awak sayang kan saya. terima kasih
boy: kenapa terima kasih pula ?
girl: yelah sebab awak sayang saya lebih daripada segalanya
boy: tak ape lah. bukan nya lama pun
girl: kenapa awak cakap macam tu ?
boy: hahaa.. saya bergurau lah sayang
girl: *hanya tersenyum*

5 minit kemudian ketika berjalan-jalan. sementara di ats motor..

boy: tadi awak tanya saya kan. sekarang saya tanya awak pula ?
girl: tanyalah
boy: awak sayang saya ?
girl: sayang sangat
boy: boleh awak buktikan tanda sayang awak tu ?
girl: boleh. awak nak saya buat apa. saya akan ikut cakap awak.
boy: kalau macam saya nak awak peluk saya
girl: *qiss terus memeluk aiman dengan erat*
boy: saya nak awak kiss saya boleh ? tapi kali ni saya nak awak kiss saya lama sikit dari sebelum nya
girl: *tanapa membantah qiss terus mencium aiman dengan lama dan penuh dengan kasih sayang nya*
boy: awak saya minta maaf ye
girl: kenapa pula. awak tak buat salah apa2 pun kat saya ?
boy: sebab saya suruh awak buat semua tu tadi
girl: tak apalah. saya cuma nak awak rasa semua tu untuk kali yang terakhir je.. *berkata sambil tersenyum*
boy: *hanya senyum menganggap yang qiss hanya bergurau seperti nya tadi

keesokan hari nya

sis: hello
boy: ye. ni siapa ?
sis: ni aiman ke ?
boy: ye saya
sis: aiman , saya lya. adik kepada qistina
boy: oh. ada apa lya call aiman 
sis: lya minta maaf abg aiman
boy: kenapa pula lya minta maaf ?
sis: maaf abg aiman. lya terpaksa beritahu abg. kak qiss...
boy: qiss ? kenapa sengan qistina ?
sis: kak qiss.. dia dah meninggal dunia pagi tadi akibat barah otak yang teruk. lya bagi pihak kak qiss minta maaf sebab tak memberitahu abg aiman hal yang sebenar. kak qiss tak nak abg aiman risau tentang keadaan dia. minta maaf ye abg aiman
boy: *terdiam dan kaku mendengar kata-kata lya.
sis: abg aiman sebelum kak qiss pergi dye ade tinggal kan sepucuk surat untuk abg aiman.. kalau tak keberatan abg aiman datang rumah lya akan bagi surat nya

dengan segera aiman terus mencapai kunci motor nya terus ke rumah kekasih nya. setiba nya di rumah qistina.. lya terus memberi surat itu kepada aiman lalu menbaca nya..

"kepada aiman kekasih qiss.. terima kasih qiss ucap kan kepada aiman. aiman banyak tolong qiss bila qiss ada masalah, aiman banyak tumpu kan perhatian kat qiss daripada kerje aiman. maaf kalau selama ni qiss banyak menyusah kan aiman. maaf juga sebab qiss tak bagitahu aiman perkara yang sebenar nya. qiss cuma nak aiman tumpu kan sepenuh perhatian kat kerje aiman. terima kasih ye aiman sebab dah buat hidup qiss selama ni penuh bermakna. terima kasih ye sayang qiss hargai semua nya. qiss sayang aiman sangat cinta qiss selama nya untuk aiman.. daripada kekasihmu 
QISTINA"

-eyya-


← Older / ♥ back up ♥ / Newer →
Zhafeyyaa..