dialog lawak ..

POSTED ON: Wednesday 7 November 2012 @ 19:59 | 0 comments



Di sekolah , Amin terkenal sebagai seorang murid yg bodoh. satu hari , guru kelasnya ingin menguji Amin .

Guru: 1+1 brape Amin ?

Amin: Err er, saya lupalah cikgu. Tapi, semalam saya dah hafal .

Guru: Balik ni cari jwpn, besok saya nak dengar.

Selepas pulang dari sekolah , orang pertama yg dijumpainya adalah adiknya . Lalu, Amin pun bertanya..

Amin: Adik, 1+1 bape?

Adik: Apela, itu pun tak tahu, bodoh betul !

Amin: (sambil mengeraskan suarnya)1+1 bape ?

Adik: Manelar aku taw BODOHH!!

Amin kemudiannya bertanya kepada abgnya . Oleh kerana abgnya sedang menonton bola sepak , dia tak mendengar pertanyaan Amin .

Amin: Abg ,1+1 bape ?

Abg: Ronaldo ,Ronaldo !!

Amin bertanya pula pada kakaknya . Malang sungguh , kakaknya juga tak mendengar pertanyaan Amin kerana sibuk main game .

Amin: Kakak,1+1 bape ?

Kakak: Lets go . Camon bebeh !

Amin cuba bertanya pada ayahnya .

Amin: Ayah , 1+1 bape ?

Ayah: Sebat bontot .

Rupa2nya , ayahnya sedang bermimpi . Akhirnya , Amin bertanya pada neneknya yang baru habis berdoa .

Amin: Nenek 1+1 bape ?

Nenek: Alhamdulillah .

keesokan harinya di sekolah . Guru Amin menagih janjinya .

Guru: Kamu dah dapat jawapannya Amin ?

Amin: (no responds)

Guru: 1+1 bape jawapannya ?

Amin: Apela , itu pun tak tahu , bodoh betul !

Guru: (sambil mengeraskan suaranya) 1+1 bape ?

Amin: Manela aku taw BODOHH !!

Guru: (terkejut n marah) Sape ajar kamu ni ?

Amin: Ronaldo ,Ronaldo !!

Guru: Kamu cakap bebaik sket , nanti saya hantar kat guru besar baru taw !!

Amin: Lets go . Camon bebeh !!

Guru Amin pun membawanya berjumpa guru besar . Guru besar mula menyoal Amin .

Guru besar: Apa kamu buat kat cikgu kamu nih ?

Amin: Sebat bontot .

Guru besar: Kamu digantung sekolah selama seminggu .

Amin: Alhamdulillah ..


← Older / ♥ back up ♥ / Newer →
Zhafeyyaa..