Cafe@Teen

POSTED ON: Thursday 28 June 2012 @ 03:13 | 0 comments


hye semua . 
eiya nak cerita sedikit tentang lawatan yang eiya pernah pergi pada 25 jun 2012 . nak tahu tak dekat mana eiya pergi ?? ha' tu lah yang eiya nak kasi tahu tu . eiya pergi ke cafe@teen . tempat tu hanya untuk remaja yang berumur 13 tahun hingga 24 tahun . 


ny adalah kawasan dalam di cafe@teen . seronok sangat . banyak kemudahan yang boleh dimanfaatkan di sana . dalam kata mudah cafe@teen ny adalah tempat 'lepak' yang berguna dan selamat untuk remaja macam kita semua ^^ kita boleh melayari internet, bermain catur, tengok tv pun boleh jugak . tempat ny semua terletak di tingkat 2 . dibawahnye pulak ade klinik . eiya tak dapat masuk dekat klinik tu . eiya cuma tengok dari atas je . di klinik tu kite boleh berjumpe dengan  dr. yang ade di situ . untuk remaja yang bermasalah jerawat ke atau sakit-sakit yang banyak berkaitan dengan remaja boleh dapat rawatan dekat klinik tu . 


masa lawatan tu aktiviti kami akan disampaikan oleh Pn Ruth . Pn Ruth ny dye bagi penerangan pasal emosi lah . macam mana nak kawal emosi, mengetahui identiti diri sendiri , dan macam-macam lagi . antara aktiviti yang kami buat ialah ;


ny adalah salah satu aktiviti yang kami buat . yeah, awak pandai ! kami sedang melukis . kata Pn Ruth kita boleh meluahkan perasaan dengan melukis . melukis itu diibaratkan hapan kita . dan kami belajar cara untuk menghormati harapan seseorang itu . sebagai contoh eiya akan mulakan lukisan sebuah pemandangan di tepi pantai . apabila loceng dibunyikan orang disebelah eiya akan duduk di tempat eiya . dan eiya akan duduk di tempat orang lain . ketika eiya ada di tempat orang lain bermakna eiya harus menghormati lukisan yang dilukisnya dengan cara menyambung semula lukisan tu . eiya tak seharusnya merosakkan lukisan kawan eiya . itu lah maksud nye aktiviti yang kami buat ny . belajar menghormati dan menyokong harapan seseorang .

lepas aktiviti kami dengan Pn Ruth, Dr. Su ambil alih dengan bagi kami keterangan tentang penyakit-penyakit yang patut dielakkan oleh remaja . 


ny adalah waktu rehat tengah hari kami semua . tengok tu ! sempat lagi kami bergambar . kalau anda semua mahu tahu ny semua adalah rakan sekelas eiya . iaitu 4 adab (2012) . seronok dapat kawan yang satu kepala kan ? 



haha . tengoklah kami . memang giler bergambar ^^ eiya sayang semua nye . kami dah macam satu family yang besar je e happy sangat .


sebelum balik cikgu suruh kami bergambar dalam satu kumpulan . so, ny lah kumpulan eiya . eiya kenalkan eh . dari kiri erfa, sharifah, amira, eiya dan haslina . apa-apa akiviti kami akan buat dalam kumpulan .


sebelum balik haruslah bergambar . haha untuk kenangan dan bukti yang kami pernah melawati cafe@teen ny . if ada masa eiya akan pergi sana lagi . jumpe kak mawa dan kak azura . kak azura cantik yang pakai baju warna biru tu . kalau nak jadi ahli pun percuma je . cafe@teen ny terletak di seremban 2 . di belakang jusco . orang seremban msty tau kan jusco tu dekat mana . jangan bohong kata tak tahu pula . datang lah sana ! 
^___^









← Older / ♥ back up ♥ / Newer →
Zhafeyyaa..